VivanDivan

VivanDivan

onsdag 16 mars 2011

Yes, jag klarade det…!!!

Halloj alla bloggisar! Jag har ju varit i Stockholm idag och skrivit tentan jag pluggat på så länge. Ville inte tala om det förut om jag inte skulle klara mig men det gjorde jag! 92,5% rätt och kursledaren var imponerad sa han. Väldigt få som hade så många poäng rätt på den här certifieringen. (Lite får man väl skryta ibland om man är stolt över sig själv). Jag är verkligen såååå himla lycklig att detta är över nu. Sån ångest jag haft och kämpat med pluggandet samtidigt som allt annat.

P1070826_2

Samtidigt känner jag mig lite dum när man ser allt elände som finns i världen med Japan och allt annat men visst får man väl vara lite lycklig och stolt över sig själv?

Jag satt och fånade mig lite på tåget hem och tog lite bilder. Folk måste väl tyckt jag var helt dum i huvudet men vet ni vad: Jag bryr mig inte ett skit för jag är sååå himla glad idag….:-)

P1070841_2

Filosoferar lite….

P1070842_2

Lite Coca Cola Zero för att hålla sig pigg…men ikväll blir det nog att fira med ett glas rött vin.

P1070848_2

Skulle försöka jobba lite men något knas med modemet så det gick inge bra att koppla upp sig…

P1070843_2

…så det blir skvallerblaskorna istället

P1070829_2

Hänt Bild och Veckans NU. Kan det bli bättre?

P1070822

Filosoferar lite till….

P1070836_2

Efter tentan fick jag vänta nästan två timmar på tåget så då blev det en snabbis till detta ställe….

P1070823

Vad kan det vara i påsen?

P1070824

Invigning blir det på lördag tror jag så då får ni se men det går säkert redan att gissa vad det är om man läst inläggen tidigare :-) Nöjd som sjutton är jag i a f

Hann även med lite mat på Centralstationen. Äter nästan aldrig snabbmat men idag kände jag för att lyxa till det med Burger King.

P1070821

Ha nu en riktig bra kväll kära  vänner, det ska jag ha. Jag ska kramas med mina barn och min man och bara mysa utan att behöva tänka på att plugga…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Kul Grattis!

    Jag vill också ha nya jeans :-D
    Måste prova ett par G-star när lönen kommer.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!

    Klart att du ska vara glad när du lyckats så bra.
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Åh GRATTIS! Så klart att du ska vara stolt över dig själv:) med all rätt!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis grattis! Du är ju bara tentakung (drottning!) Bra att du unnade dig något där i shoppinggallerian.

    Du är ju bäst!

    kramar och hoppas du är hemma nu..
    L

    SvaraRadera
  5. Hej! Ett jättestort grattis till dig!! Kram

    SvaraRadera
  6. STORT GRATTIS FINA VIVVI!!! Du är väl värd lite vin och lycka!!
    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!! Du är värt både jeans och vin.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är klart att du ska vara glad när du klarat dej så bra! Grattis!
    Kramar Affi

    SvaraRadera
  9. Grattis!!! Så kul med ett 'kvitto' på att man pluggat flitigt! Och duktigt är det med jobb, blogg och VAB!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Grattis vad du är duktig!!

    ABSOLUT att du ska köpa jackan ser denna kombo framför mig..passar dig perfekt!!

    Spännande med jeansen å såklart ska man ha en present när man presterat sååå bra på tentan!!

    KRAM på dig

    SvaraRadera
  11. Tjolahoppsansa - så bra!!! STORT GRATTIS :-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Stort grattis ~ bra kämpat!!!!

    Massor med kramar till dig.

    Kicki :-)

    SvaraRadera
  13. Superbra gjort! Var det cert inom IT? För då är ju den där procenten superbra nästan oavsett vilket område det gäller. :)

    SvaraRadera
  14. Tack snälla snälla snälla bloggvänner! Blir sååå glad :-)

    Hoffsan: Tycker absolut du ska satsa på ett par G-star. Finns i alla tänkbara modeller och de sitter kanon :)

    My Molly Oddities: Det var cert i TOGAF 9 (The Open Group Architecture Framework). Arkitekturramverk för Enterprise architecture men mycket IT-fokuserat så ja, man kan väl säga att det är inom IT :-)

    Kram till er alla

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar