VivanDivan

VivanDivan

fredag 13 maj 2011

Full bloomers combo, hjälp mot elektriska sidenplagg sökes och det här är jag i ett nötskal…

God morgon! Hur har er natt varit? Här är det värsta åskvädret med blixtar och dunder och spöregn. Lite mysigt samtidigt som jag har väldig respekt för åskan. När jag var liten var jag livrädd men har arbetat bort det värsta…

Jag har fått en fråga hur man undviker att sidenplagg blir elektriska och tyvärr har jag inte något bra tips att ge så jag tänkte jag slänger ut frågan till er andra. Själv verkar jag vara en sån där anti-statisk person för mina sidenplagg är lite elektriska i början men efter att ha använt dem en stund brukar det försvinna. Men ni som har fina tips, ge dem snälla för det är säkert fler som undrar. Bra fråga Cecilia :-)

Från det ena till det andra, igår när jag skulle koka ris till grillade kycklingen hände en sak som liksom alltid tenderar att hända just mig. Jag är nog den mest klumpiga personen i hela världen. Ja, ni ser själva, råkade liksom tappa rispåsen och det kom ris över hela spisen. Suck, bara att ta fram dammsugaren…

P1100914P1100934

Idag inviger jag nya Odd Molly Full Bloomers. De var verkligen över förväntan fina men ruskigt stora. Hade nog lätt kunnat haft en 0a men det får duga med dessa 1or. Mjuka och sköna men kanske lite svåra att comba. Gör ett försök idag med blus Odd Molly Light Cotton Embroided strlk 0, kofta Odd Molly Mannequin cardigan vintage gold strlk 1, kjol Fornarina, skor Donna Girl.

P1100954P1100953P1100952P1100950P1100951P1100949P1100948P1100947P1100946P1100944P1100945P1100943P1100941P1100940P1100942

♥ Puss & Kram ♥

/VIvvi

7 kommentarer:

  1. Såg ett program med stylisterna Trinny & Susannah nyligen och de gav ett bra tips till hur man undviker/blir av med "elektriciteten" i siden-plagg. Spraya lite hårspray upp under klänningen!!!
    Har testat och det funkar verkligen :-)
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag är sådan där super elektrisk och har bekymmer med silkes plaggen men fick tipset, Balsamspray på plaggets insida och stryk lite varsamt. Funkar bra för mig:)


    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så snygg kombination! Vad läcker nya koftan är! Jag gillar också mina bloomer men har lite svårt att kombinera dom men kanske jag får lov att införskaffa en snygg rak jeans kjol ser jag ;). Kram

    SvaraRadera
  4. Å så fiin kombo:) Hvor har du kjøpt den flora dress fra Chill? Den var også nydelig.

    SvaraRadera
  5. Skit-snygg! Vad jag avundas dig dina spiror! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar