VivanDivan

VivanDivan

söndag 3 juli 2011

Parlez vous francais? Filmfrossa och en dagens…

Ha ha, var bara tvungen att skriva en fransk fras. Hyrde nämligen två nya filmer idag när vi lämndade tillbaka de två vi hyrde i fredags och den ena var fransk. Satt i bilen hem och tänkte att det är ju så synd att den skolfranska och spanska jag läste inte underhålls och därmed glöms bort. Skulle så gärna vilja kunna tala flytande spanska eller franska…vad jag nu ska med de kunskaperna till men det skulle vara kul. Eller kanske italienska eftersom jag vart jag än reser i världen får frågan om jag är italienare. Jätteskumt att det händer överallt. Även när jag var i Italien nu i våras.

Vi har hunnit med ett besök med fika hos ett par goda vänner på eftermiddagen också. Alltid lika trevligt och barnen hade så kul med deras dotter som är jämngammal. Dag Tack för det K & B!

Dagens idag består av sköna Summer tunic från ChillNorway i linne och jeansshorts från H&M. Skorna är Vagabond.

P1120922P1120914P1120919P1120921P1120920P1120916P1120913

Hursomhelst, lovade att recencera de filmer vi hyrde i fredags och ingen var väl någon jättehöjdare.

Van Diemens land var verkligen bara sååå dålig. Byggde på en sann historia om 8 straffångar under 1800-talet som rymde i Australiensiska vildmarken. För att överleva dödar och äter de upp varandra en efter en. Usch, sånt tycker jag är så hemskt och vidrigt att det bara är jobbigt att titta på…

van-diemens-land-movie-poster12

Sen var det Season of the witch med Nicolas Cage. Helt ok äventyr/action om pest och häxjakt. Lite övernaturligt men ok och rätt underhållande

season-of-the-witch-poster

När barnen somnat ikväll blir det att se någon av dessa två som vi hyrde varav Adele and the secret of the mummy är gjord av Luc Besson och tydligen på franska…

P1120926

♥Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hej! Provar igen och fråga om du vill sälja din Fonda i chalk?
    Mvh Viktoria
    viksjo@edu.gislaved.se

    SvaraRadera
  2. I agree, both the French and the Spanish that I learned in school is almost completely gone. I can understand "un petit peu en francais" but cannot speak enough to communicate. The same goes for Spanish.
    I love the sandals!!!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  3. Viktoria: Se mitt mail :-)

    Lingon: Tack :-)

    Karen: It's exactly how I feel.

    Kramar till er
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar