VivanDivan

VivanDivan

lördag 13 augusti 2011

Minnetonka

God kväll! Hur har ni det i stugorna? Jag sitter nu själv framför datorn i soffan. Barnen har precis somnat bredvid mig framför Trassel som de precis tittat på. Har bloggenadat lite och såg ett par såååå himla snygga stövlar på ursnygga Room of Karma. Jag har ju sett dem förut men nu har jag sett dem flera gånger bara på ett par dagar och nu då senast i hennes blogg och nu står de väldigt högt på min vill-ha-lista. Är det någon annan som har ett par? Hur är de i storlek. Jag har inte någon fysisk butik i närheten som säljer dem så det blir ju att beställa från nätet så det vore super med tips om hur de är….

Antingen vill jag ha den här med fem rader…

minnetonka-five-layer-fringe-suede-boots-profile

…eller den här med tre…

Minnetonka-3layer-brown-325

Jag har googlat lite och det verkar gå att hitta från USA mycket billigare än i Sverige. Även där skulle jag behöva tips om nån har nåt….

Vad tycker ni? Hiss eller diss?

Nu ska jag titta på två Irene Huss filmer som jag hyrt på Headweb. Del 7 och 8.

Ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. I have the Minnetonka boots with 3 rows of fringe in black. I love the 5 rows even more. I normally wear size 38 and in these boots I have size 7 U.S. with room to wear socks or tights.
    I hope that this information helps.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte höra .. får jag ha min banner till min smyckesbutik på din blogg? Den tar ganska liten plats :)

    Som tack för du en rabattkod när du vill handla :)

    SvaraRadera
  3. Karen: Thanks a lot for your size tip. Then I think size 6 will be perfect since I have around 36-37 :-) Now I just need to find them somewhere on the net...

    Elin: Du kan väl maila mig och berätta mer...vivandivangoesfashion@gmail.com

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Jag fastnade för Minnetonka förra hösten, nu kommer jag inte ihåg vilken svensk webbshop som hade dem?! Annars är Karma de Charme helt underbara med, finns tex på Miss Greta. Det visade sig att min dotter som bor i Minnesota sen i vintras bor bara en bort bit från staden Minnetonka. Försökte kolla med henne i vintras om Minnetonkakängorna men hon använde bara UGGs Det är svinkallt om vintrarna där! kram Milla

    SvaraRadera
  5. Milla: Jag kollade in Karma de Charme på Miss Greta. Jättefina men väldigt urplockat...Hittade dem på en amerikansk webshop som faktiskt skickade till Sverige. Och till ett superbra pris :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar