VivanDivan

VivanDivan

söndag 16 oktober 2011

Receptdags “Scampi Indiana”

God förmiddag” Här har det gått i ett sen vi gick upp imorse. Jag vaknade redan före 6 med en ruskig huvudvärk och den där känslan ni vet att man glömt nåt viktigt men kan inte komma på vad (har f ö fortfarande inte kommit på vad det var). Bara att gå upp i a f och jag smög ner och tittade på en film igen. Har blivit smått beroende av “Headweb” och jag fick erbjudande på Groupon att köpa 10 filmbiljetter för 79 tror jag det var och de går ut sisata oktober så jag frossar i film just nu :)

Sen skulle vi iväg till gympan men Felix mådde verkligen inte bra imorse och T var med bonusdottern på fotbollscup så jag fick lämna barnen hos mina föräldrar och åka själv. Kändes lite konstigt att inte ha sitt eget barn med sig men det är otroligt givande att ha de små barnen som ser upp till en. Superkul verkligen…

Sen var jag iväg och skulle hämta mina små och då var storkusin där och de ville förstås inte följa med. Eftersom jag verkligen måste jobba i eftermiddag tog vi med oss kusin så nu är de ute och leker alla fyra här. T åkte iväg en sväng och jag ska till att jobba…

Så, nu till dagens ämne. Eller gårdagens, vi lagade Scampi Indiana och jag bara måste dela med mig av detta goda recept.

4 port

1 kg oskalade räkor

1 purjolök

2 paprikor i valfri färg (jag brukar ta lite av varje färg så blir grytan vackrare)

5 dl grädde

3-4 msk ketchup eller chillisås

curry

chillipulver

tabasco

paprikapulver

vitpeppar

salt

smör till stekning

1. Hacka grönsakerna och skala räkorna

P1180253

2. Fräs först purjolöken och häll sedan i paprikan. Låt fräsa tills de är mjuka

P1180255

3. Fräs snabbt räkorna i curryn. Gärna ganska mycket curry

P1180258

4. Häll på grädden och ketchupen i grönsakerna

P1180259

5. Häll i curryräkorna i grytan

P1180257

6. Krydda efter smak och tycke

P1180260

Servera med grönsallad och ris

Till efterrätt blev det Emilias fina sockerkaka som hon bakade nästan helt själv igår. Hon hade bestämt att hon ville ha vaniljsås till och det var faktistkt jättegott.

P1180261

Den sprack lite när jag skulle stjälpa upp den men det var ju bara mitt fel…

P1180262

Smarrigt….

P1180263

Nu ska jag ta tag i lunchen här och sen blir det att jobba i eftermiddag. Vi hörs senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Å vilket tempo du håller hela vecorna fina Vivvi! Att du orkar? Tänk på dig själv lite med och v i l a ;) Middagen ser ju tokgalet god ut, detta måste jag testa! Kan tänka mig att teenagers här gillar det med! Ha en fin dag nu trots att du måste jobba...;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Det där såg riktigt läckert ut! Håller med Adela - ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Såg himla smarrigt ut! Jobbigt med huvudvärk:( Hoppas du mår bättre nu......Kram

    SvaraRadera
  4. Så gott det såg ut.
    Ha nu en fin kväll och hoppas att du jobbat färdigt.

    kramar!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar