VivanDivan

VivanDivan

måndag 5 december 2011

Strykfritt borde vara ett måste på ALLA plagg…

God morgon! Måndag igen och dagarna bara flyger fram. Fortfarande inte en enda julklapp inhandlad och jag inser att jag kommer bli en av dem som springer runt i panik den 23e och tokhandlar. Har faktiskt jättedåligt med idéer också, även till barnen. De har så himla mycket leksaker så det svämmar över så det är svårt att hitta på något nytt…T kom med förslaget i helgen att vi skulle strunta i julklappar till varandra eftersom vi inom kort ska köpa nya möbler till både vardagsrummet och köket och tapetsera om vardagsrummet och han tyckte då vi kunde kalla det julklappar till varandra. Och visst skulle vi väl kunna det men jag tycker det är så kul med julklappar. Nån liten överraskning kanske man kan hitta på ändå…

Idag har jag svurit mig hes på strykning. Varför ska det finnas plagg som är så förbaskat svårstrukna. Blusen jag har på mig idag från Provrummet är jättefin men det är rynk och volanger och special överallt så den är stört hopplös att stryka. Höll på säkert 20 min med den och nu har jag haft den på mig i 5 och den är redan skrynklig igen. Så nu får den döljas med pälsvästen från Plain Vanilla :) Till det har jag jeans från G-star och stövlar JSFN.

P1200013P1200014P1200012P1200011P1200010P1200015P1200009P1200008P1200006P1200004P1200003P1200002P1200001P1190998P1190997

Barnen har byggt en superstor koja i matsalen där jag brukar ta mina dagens-bilder så nu fick jag testa på lite andra ställen för kojan fick jag ju absolut inte riva :)

Nu svischar jag iväg till jobbet. Hoppas ni får en supertrevlig måndag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Hahaha - strykfritt borde vara obligatoriskt - kolla mitt morgoninlägg :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, blusen är jätte fin, jag har den också och älskar den men stryka den är verkligen "mission impossible". Ibland undrar jag hur designers tänker.
    Hur tar du dina bilder? Med självutlösare ?

    SvaraRadera
  3. WORD! Ingen strykning! Avskyr att stryka! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Västen från Plain Vanilla har jag oxå tänkt köpa, hur är den i storlek?
    Gillar inte heller att stryka!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med! Strykning är ett elände... OM man lyckas med att få en blus/tunika/klänning fin, så räcker det med bilturen till jobbet för att konstatera att strykningen var meningslös...
    Fint med västen!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Drömsnyggt! Med eller utan skrynklor...och väst! Stövlarna är så coola!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar