VivanDivan

VivanDivan

måndag 14 maj 2012

Skomåsten inför sommaren

Halloj alla sötisar! Har ni plockat fram sommarskorna än? Jag är väldigt sen med det. Känns inte alls rätt än att stoppa ner fötterna i ett par tunna öppna sandaler precis och dessutom med helt kritvita fötter…nä, det får vänta ett tag. Ett par ballerinaskor har jag plockat fram för de känns ändå lite varma runt frusna små fötter…

Dock har jag funderat lite vad jag har och vad jag behöver inför sommaren. Barnen har fått sin skogarderob uppdaterad så det är klart men vad behöver jag själv då? Har massa fina skor som helt klart kommer användas i sommar också men för skojs skull kikade jag lite på trender iår och ska man köpa en helt ny garderob tycker jag man ska satsa på följande….

1. Ett par lite bohemiska sandaler, gärna mocka och fransar. Superhett just nu. De här båda från Minnetonka kommer finns på Tintinstyle

minnetonkaminnetonka2

2. Nudefärgade eller ljusa typ rosa ballerinas känns hett just nu och ett måste i garderoben. Gärna med lite bling på Nedan från Timeless (Nelly.se), Zara och Novita (Scorett)

timeless

zara

novita

3. Smala remklackar. Tycker det är supersnyggt med klackar med smala remmar. Perfekt både till klänning och byxor. Gärna någon läcker färg. Superfräscht till sommaren. Nedan skor är Jeffrey Campbell Sabine i indigo (Solestruck), Nelly Shoes från Nelly och de guldiga är från Zara

Jeffrey-Campbell-shoes-Sabine-(Blue-Suede)-010604

nellyshoes

zara2

4. Kilklackar i naturmaterial. Jag älskar kilklackar. Man får en klack men de är oftast betydligt skönare att gå i än vanliga klackar. Gillar också när det används naturmaterial som läder, trä och kork i skor. Snygg till sommarens vita t ex… Nedan från H&M, Friis & Company och Novita (Scorett)

hmfriisocoNovitaScorett

4. Tygskor. Jag älskar mina Converse då de är sköna även varma sommardagar och är nu sugen på ett par låga också men det finns en massa andra fina tygskor som jag tycker är superfint till vår och sommar…Skorna nedan är från Lacoste, Superga och Tommy Hilfiger. Alla finns på Heppo

lacoste-gambetta-1021649lacoste-ziane-1026070superga-superga-2750-1026144tommyHilfiger

Sen måste man ju förstås ha badskor och jag kör oftast på flip-flops. Har funderat på att skaffa ett par träskor typ Calou för de ser så sköna ut men det blir aldrig av. Och visst är det kul med vår-och sommarskor? Finns ju sååå många olika modeller och man blir alldeles galen…:-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Nej du, man fryser ju ihjäl om man tar på sig sommarskorna och jag är knappt ens barfota ännu! Skitvår! Jag använder just nu Conversen och mina Easytonedojjor. Jag är otroligt petig när det gäller sommarskor. Jag går mest i samma när jag hittar ett par bra, och jag gillar mest låga, sköna skor. Jag älskar Rieker, Vagabond och sådana märken som har extra koll på fotriktiga sköna skor... Flippflopp går bort helt och skor utan hälrem (typ slipin) som man inte kan gå i utan att släpa fötterna efter sig. Haha, vilken tråkmånsa man är men livet är för kort för att gå i obekväma skor.
    Nu fixar vi våren va?? Hur man nu gör! kram Milla

    SvaraRadera
  2. Mmmm.. vilka läckra skor du visar! Båda från Minnetonka hade gärna fått flytta hit :) De höga med remmar hade jag fått svindel av men du är säkert supersnygg i dem. Älskar skor och får aldrig nog! Kram

    SvaraRadera
  3. jag har faktisk inte börjat kolla än då det är så jäkla kallt fortfarande. Det finns tydligen mycket snyggt där ute när jag ser dina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket fint! Jag gillar också kilklackar, blir stadigt och fint att traska runt i:) Har plockar fram mina tyg-Ash, det är allt.....Kram

    SvaraRadera
  5. Usch, har inte ens tänkt tanken. Här är typ 9 grader, duggregn och snålblåst. Brukar annars gå hela Maj i sandaler, ballerina m.m
    Var är våren?
    Kram V

    SvaraRadera
  6. Vilka fin skor du frestar oss med. Här är dock tanken på sommarskor långt borta. Jag traskar i mina korta boots lite till. Kram!

    SvaraRadera
  7. Jo jag har redan kollat in skogarderoben och uppdaterat den:) bra att vara förberedd när sommarvärmen kommer och sen har jag köpt ett par sneakers. Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Finfina skor men här är det iskallt idag så sommarskorna får vänta även om det blev ett uppfriskande dopp i går.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  9. Superga är supersnygga..............ta dom, de passar till det mesta.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar