VivanDivan

VivanDivan

onsdag 20 juni 2012

Att få tillbaka sin jeansjacka, armband och pre-fall Odd Molly has arrived…

Vet ni, idag hände nåt alldeles galet. Jag tar tillbaka allt jag skrev i förra inlägget om oärliga människor och tillägger att jag bara äääälskar ärligheten i världen :)

För två veckor sedan ungefär försvann min fina jeansjacka efter vår sommarfest (skrev om det i förra inlägget). Och så imorse kom jag på att jag skulle skriva om det här på bloggen. Så på eftermiddagen ringer en kollega från jobbet och berättar att de för jobbets räkning varit och hämtat beställda möbler på Tullhuset Living och han hade då där i förrådet sett en jeansjacka med G-star-tryck på ryggen. Hur bra minne har man då om man minns att min försvunna jacka faktiskt såg ut så. Och till historien hör att när vi åkte taxin hem från sommarfesten kom den och hämtade upp oss utanför just Tullhuset Living så helt omöjligt var det ju inte att jag skulle tappat ur jackan redan när jag klev i taxin. Den tanken har inte ens slagit mig men nu gick jag in och frågade. Kunde ju visa bilder från morgondagens inlägg i mobilen så de såg vilken jacka jag letade efter och kan ni tänka er….DET VAR MIN JACKA! :-)Den gulliga personalen på Tullen visste inte vad de skulle göra med den så den har hängt där i två veckor nu…Och vilken tur att man har uppmärksamma kollegor. Helt galet men vet ni hur glad jag är just nu när jag sitter och tittar på min fina jacka som kommit tillbaka…

DSC_0160DSC_0159

Och när jag ändå var inne på Tullhuset spanade jag runt lite. REA för fullt men lite nytt fanns det. Bl a första släppet från Odd Molly Pre-fall och en liten sak fick följa med hem. Hade inte en aning att det skulle komma armband och det här föll mig helt i smaken. Fanns i flera fina färger och kostade 299 kr. Visst är det gulligt?

DSC_0165 

Sen provade jag en kofta som jag blev helt kär i och den skulle jag väldigt gärna vilja fick flytta hit. Sååå fin i r l…

impulseWrapCardiganGoldenPorcelain

Impulse Wrap Cardigan. Ovan i Golden Porcelain som jag provade och nedan i Lite grey melange. Båda helt underbart fina

impulseWrapCardiganLiteGreyMelange

Hade inte kamera så ni kan inte få några provningsbilder men storleken var normal och jag provade en 1a som satt perfekt. Den här är jag riiiiktigt sugen på och då helst den översta tror jag :)

Nu ska jag göra ett lass köttbullar här hemma. Har lagt fram 2 kg älgfärs som jag blandar ut med lite fläskfärs så det lär bli ett gäng…

Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Kul att du fick tillbaka din jacka! Armabandet är vacker, jag har den i pink, och vill gärna ha flera i olika färger.

    SvaraRadera
  2. Vilket skönt slut på den historien! Och armbandet är himla fint! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad toppen med jackan!!
    Armbandet vill ha vill ha!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. ÅH, så härligt!!! Underbart att du fick tillbaka den, vilken lycka!! Fina armband och jag är också sugen på dessa men tycker de är en aningen dyra....
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Vilken solskenshistoria! Härligt att jackan hittade hem igen. Armbandet var verkligen superfint. Kram!

    SvaraRadera
  6. Men jösses vilken underbar historia. Helt otroligt att du fick den tillbaka. Lycka till med färsen:)
    kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till återfunnen jacka! Så roligt, värmer mitt hjärta! Förstår att du har fullt upp med köttbullar, dom blir säkert jättegoda!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej V! Tack för en fin blogg. Har en fråga som jag hoppas du vill svara på, vet du vart man kan få tag på Karin Andersson klänningen du har? Hittar den inte.... Kram Ann Sofie

    SvaraRadera
  9. Åhh, så du har ett armband du med! Ursöta verkligen och riktigt somriga. Och så bra att du fick tillbaka din jacka och att det finns ärliga människor i världen! Kram

    SvaraRadera
  10. Armbanden är riktigt söta! delades det inte ut såna vid något tillfälle, eller minns jag fel. Så då finns de alltså att köpa!
    Kul att du gillade den tröjan. En sån har jag förbokat!
    Härligt med jackan!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Världen är vacker ibland :-) Så sugen på att få se lite pre-fall, men inte ett plagg i sikte än. Armbanden lockar dock mest.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Änglar de finns vad härligt underbart lyckan total !! Nu har du 2 superfina jeansjackor lite avis !!!
    Kram i massor

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar