VivanDivan

VivanDivan

lördag 14 juli 2012

Blåbärsplock, födelsedagspresenter och lite till

Hallojsan skojsan! Nu är fantasin rätt begränsad vad gäller rubriksättningen känner jag :) Här var det födelsedagsfirande igår för bästa T. Som vi har saknat honom…Först åt vi godaste grillspetten som jag knåpat med under dagen och sedan blåbärs-och jordgubbstårta med egenplockade blåbär…

DSC_0893

Jag var ute en kort sväng och plockade nog närmare två liter blåbär på dagen. Fanns hur mycket som helst här runtomkring men var helt uppäten själv av knott efteråt men det var det värt :) Såååå gott…

DSC_0894

Det tyckte småttingarna också som mest plockade in bären rätt i munnen :)

DSC_0012

T fick en iPad av sin fru och blev både överraskad och glad tror jag. Ibland får man till det hi hi

Gårdagens kan ni väl få också som bestod av shorts och tisha G-star och linne Rosemunde. En av de få solstunder som var igår satt vi nere på bryggan och åt sillunch innan T kom…

DSC_0928

Cooling

DSC_0896

Syskon i lika färg på tisha och jeansshorts…matchat såklart hi hi

DSC_0902

Soligt och då gäller det att passa på att vara ute. Men de små tyckte det var för soligt så solbrillorna åkte på

DSC_0899

Filorsoferar över allt det vackra

DSC_0920

Och tänkt, blåbären räckte till frukostyoughurten också tillsammans med jordgubbarna…mums…förstås med mammas nybakta bröd med philadelphiaost och sommargurka (ättika, gurka, persilja och socker tror jag det är i)

DSC_0002

Nu kommer snart lite gäster här så det här var allt för nu. Senare ska jag visa min ut-och-springa-stass…jorå, ut och sprungit har jag minsann varit också he he…inte bara vila…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Bryggan ser så otroligt mysig ut.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Idylliskt ni verkar ha det! Visst är det skönt att springa en runda då och då även under semestern. Jag blir knäpp annars :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så mysigt :-) Och finns det nåt bättre än färska bär till frukost?

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar