VivanDivan

VivanDivan

torsdag 26 juli 2012

En dag för mig själv, ceasarsallad och minisemester i Furuvik it is…

God förmiddag kanske man får lov att säga. Oj vad den här morgonen sprang iväg fort. Tyckte jag vaknade rätt tidigt men det går ändå undan. T har precis åkt iväg med småttingarna till nån lantbruks-dag eller vad man ska kalla det med traktorrace och bondgårdsdjur för de små att klappa och titta på. Bondigt värre men vi ska ju bli “riktiga” bönder nu he he :)

Så nu har den här mamman ett par timmar för sig själv och vad ska man då hitta på? Städa eller lägga sig i solstolen med en bok? Hmmmm, svårt val…NOT!

IMG_1518

Men utan grässtrån då som man hade på magen här igår då barnen dekorerade mamsen :)

Igår grillade jag kyckling och gjorde Caesarsallad. Det är nog bland det godaste jag vet. Blandsallad, körsbärstomater, grönt äpple, gurka, krutonger, bacon, grillad kyckling och parmesan.

DSC_0319

Orkade inte göra egen dressing men FELIX-varianten är riktigt god så den fick duga :)

DSC_0320

Nehej, mina vänner nu blir det ut i solen en sväng med den här nya boken av Nora Roberts. Började med den uppe i stugan och den är riktigt spännande :)

DSC_0321

I eftermiddag blir det lite städning och packning för imorgon blir det minisemester med ett par vänner till Gävle och…

Furuvik_logo_RGB

Först en dag inne i Gävle för lite shopping och strosande, övernattning två nätter på hotell och två dagar i Furuvik-parken med djur, nöjespark och bad. Ska bli riktigt skönt…

Och är det nån som har tips på skojiga affärer man inte får missa i Gävle så mottages det tacksamt

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Det såg gott ut! Jag älskar med Caesarsallad!
    Njut av dagen i solstolen :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Missa inte Café Mamsell.
    Ha det så trevligt i Gävle o Furuvik.....där jag varit en hel del i mitt liv som mormor o moster bodde där då de levde.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Mysigt med ensamdag följt av minisemester med familjen!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Snygga dekorationer :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gott! Älskar Caesarsallad! Har aldrig varit på Furuvik, det enda jag har gjort i Gävle är att gå på hockey....
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sivi shop på Drottninggatan har ju OM och Chill Norway. Muskot (vid järnvägsstationen) har också snygga kläder. Butik Korint också på Drottninggatan har By Ti mo och Tine Wodstrup bla. Inredning hittar du på Divas boning vid torget bakom Åhléns-huset. Mittemot Divas finns också en annan mysig inredningsbutik, Uthuset. Lycka till med shoppingen. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar