VivanDivan

VivanDivan

tisdag 31 juli 2012

Inte i form och Furuvik del 2

Halloj bloggisar! Igår och idag har jag inte varit i form alls. Är lite lur på om jag åkt på urinvägsinfektion eller nåt. Lite feber, huvudvärk och ont i magen plus springer på toa precis hela tiden…Känner mig riktigt hängig och får lite smått panik då semestern rinner iväg och vi har sååå himla mycket att göra. Dels på gården inför flytt och dels här hemma inför födelsedagskalas och kräftskiva i helgen. Gaaah vad stressad jag känner mig…

Idag ville barnen åka och sova hos farmor och farfar och det gick bra så T skjutsade precis ut dem. Han ska sen åka ut till gården och grunda lite medans jag försöker ta tag i lite städning och tvättvikning här hemma. Jag skämtar inte om jag säger att våra dammråttor just nu går att misstas för nån av katterna, så stora är de i hörnen :)

Sen ikväll ska jag nog mysa till det lite med min man. Kanske lite vin och räkor och en bra film. Känns som vi liksom inte får rå om varandra nånting och det tär ju lite. Så det är faktiskt helt ok att barnen ville sova borta inatt så vi får lite “vuxentid”. Nu under semestern är ju barnen vakna till tio-elva på kvällarna och då är det ju nästan läggdags för oss också när de somnat så det har inte blivit så mycket vuxentid alls…

Men först lite mer bilder från Furuvik i helgen. Den här gången bjuder jag på lördagsbilderna då vi var och tittade på djuren och besökte vattenland.

Ser du några shimpanser Felix? Vänta jag lyfter upp dig säger Emilia som är typ lika lång som sin bror :-)

DSC_0395

Sååå vacker påfågel som gick fritt i parken. En sån skulle man ha i trädgården

DSC_0405

Klappa djur är populärt och man fick gå in och klappa både får och getter

DSC_0417

Mjuk och go tyckte mamman också

DSC_0416

Sååå söta killingar

DSC_0423

Är det en tjej eller kille tror du?

DSC_0424

Emilia tyckte så mycket om flamingona som har hennes favoritfärg rosa

DSC_0454

En flodtur i Amazonas

DSC_0459

Det var nog nästan det bästa sa Emilia efteråt

DSC_0469

Ooooh woooow!

DSC_0479

Pirayor tycker jag är fashinerande

DSC_0485

Vi skippade restaurangerna och köerna och hade med oss matsäck. Fanns supermysigt litet “picknickland” med grill och grejer

DSC_0512

Många körde korvgrillning :-)

DSC_0518

Det är ju så gott med grillad korv såhär utomhus tycker jag

DSC_0527

Felix blev helt kär i kamelerna och kärleken ser ut att vara besvarad. :)

DSC_0528

De var oerhört sociala och ville verkligen bli klappade

DSC_0539

Lite mer djur då…jag äääälskar verkligen djurparker och att titta på djur och fotade som en galning. Kändes dessutom som att djuren på Furuvik har det himla bra. Stora hängn och trevliga miljöer. Det tycker jag är superviktigt…

DSC_0440DSC_0442DSC_0447DSC_0654DSC_0684DSC_0689DSC_0704DSC_0717DSC_0718

Framemot eftermiddagen när barnen tröttnat på djuren gick vi in i vattenland som också ligger inne parken.

DSC_0567

Oerhört fint och barnen var i extas över alla vattenrutchkanor och äventyrsborgen nedan där det sprutade vatten och fanns vattenkanoner och annat skoj

DSC_0568

Vattenrutchkanan var himla kul

DSC_0590

Felix fick en dusch

DSC_0601

Simbrillorna och puffarna på så simmar vi

DSC_0558

Glass är ju ett måste förstås

DSC_0607

Dagen avslutades sedan med middag på Thai-restaurang. Maten var väl sådär men det var trevligt ändå. En snabb kvällens outfit i hotellspegeln med kasst ljus. Klänning Odd Molly Mercherised dress i strlk 1 och kofta Hunky Dory. Skor Converse

DSC_0612

Gjorde ett försök till i hisspegeln hi hi. Vi bloggare måste nog anses rätt galna ibland tror jag

DSC_0613

De nya gosedjuren fick förstås följa med på kvällen

DSC_0616

Både flamingos och lemurer Smile

DSC_0620

Jaha, det blev en ny bildbomb. Kommer ett till med lite bilder från söndagen och tivolit också men sen ska jag sluta tortera er hi hi

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Å nej det är tråkigt att behöva känna sig stressad på semestern! Men jag vet hur det känns... Stick till affären och köp tranbärsjuice som du dricker massor av. Det brukar kunna lindra och avhjälpa en tidig urinvägsinfektion. Massa tranbär! Ha en mysig kväll! kram Milla

    SvaraRadera
  2. Ser jättemysigt ut! Nästan så jag längtar tillbaka till när barnen var små :) Skönt att ni får lite vuxentid, behövs det med.
    Haha... ja så man håller på och fotar överallt :))) Krya på dig och ha en mysig kväll! Kramar

    SvaraRadera
  3. Fröken Abbejuli 31, 2012

    Härliga somliga bilder!
    Haha, ja lite knäppa! Reagerade häromdagen när en tant fotograferade McDonalds på rastplatsen och mannen framför. Vad är det för semesterbild typ. Sen tänkte jag att hon kanske bloggar, det måste ju vara så man ser ut då, fotar allt möjligt... Själv fotade jag ju på BK häromveckan...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Det märks att det var längesedan vi var i Furuvik fast vi bor så nära. Det är inte mycket jag känner igen på dina bilder. Men killarna är stora och då blir det liksom inte av att åka dit som vuxen. Får nog ta med maken på en tur vid tillfälle som ren nostalgitripp. Krya på dig. Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har skickat ett mejl till dig angående din acne-klänning, så svara gärna om du har tid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Nåt mail har jag tyvärr inte fått. Acne-klänningen är tyvärr såld. Ledsen att jag glömt uppdatera:-(

      M v h
      /Vivvi

      Radera
  6. Det låter härligt med lite mys på tu man hand. Hoppas du kan stressa av och njuta lite!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag sugen på att åka till Furuvik:) Vuxenmys behövs nån gång i bland, vi ska ha det på fredag. Längtar mest efter sovmorgon på lördag! Kram

    SvaraRadera
  8. Ni verkar haft en jättefin tur dit! Krya på dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag i djurparken!
    Trist att du inte känner dig bra, kanske ett besök på vårdcentralen så att du blir kry till helgen?! Låter jättekul med kräftskiva!
    Krya på dig kramar!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar