VivanDivan

VivanDivan

lördag 6 oktober 2012

Att tvingas ut i en leråker…

Halloj på er denna underbart vackra höstlördag! Helt galet vackert väder har det varit här idag men vi har spenderat dagen inomhus med städning och röjning i gamla huset plus en snabb städsväng här hemma i nya huset också såhär på kvällskvisten. Nu vill man ju ha det fint när allt är något sånär iordning. T åkte iväg till Stockholm för ett par timmar sedan. Öl- och whiskeymässa på agendan. Får väl se hur pigg han är imorgon när vi ska fortsätta städningen. Antar att jag får åka ut före och så kommer de andra efter. Men det gör mig inget. Får ju jättemycket gjort när jag får dona själv….

Men en liten stund har vi varit ute idag i a f. Älgjakten börjar nästa vecka och T var tvungen att skjuta in bössan. Och då måste någon bevittna att han skjuter tillräckligt bra på skjutbanan. Jaha, bara å följa med men….

…inte hade jag väntat mig att pulsa i en leråker för att komma dit….

IMG_2094

Solen lyste vackert i a f men hu vad geggigt…och ända bort till dungen ska man

IMG_2095

Vita skor var väl ingen hit direkt. Fy tusan, gummistövlar hade ju inte varit helt fel…

IMG_2096

Och det blir bara värre….och värre…

IMG_2099

Emilia var lite orolig för att det skulle låta illa så hon höll för öronen redan innan det var skjutdags…

IMG_2101

När T sköt fick vi ställa oss bakom en mur för säkerhets skull. Viktigt det där….

IMG_2107

Färdigt…

IMG_2109

Mycket bra sköt han min man. De hade ett fiffigt litet system där de sätter en svart tejpbit över hålen. Då ser man ju vart man träffar…hade jag aldrig kunna tänkt ut :-)

IMG_2111

Jaha ungar, då tar vi oss tillbaka då…

IMG_2113

City-brud or what???

IMG_2114

Det är så äckligt…

IMG_2115

Ett litet skut och klafs, klafs så är man kanske framme…

IMG_2118

Men de små gillade verkligen att klafsa i leran. Och inte så konstigt. De har ju gore-tex-skor så de blev ju inte ett dugg blöta. Dock behövs det sanering av skorna pronto för att få dem fina igen…

IMG_2120

Glad kille…glad tjej…glad make som klarat skjutningen och mamma med leriga ben och blöta fötter….men glad hon också :)

Nu lördagsmys med Fem myror är fler än fyra elefanter och efter det blir det körslaget…

Hur har ni haft det idag?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Hahaha vad gör man inte för kärleken! Vi har också haft superfint i dag och jag har finpromenerat ;)
    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar