VivanDivan

VivanDivan

fredag 30 november 2012

Skaldjursbuffé…mmmmums….fast det var igår det…matförgiftad idag!!!

God morgon bloggisar! Här i Sigtuna bjöds det på skaldjursbuffé igår kväll till middagen. Helt fantastiskt med hummer, havskräftor, räkor, musslor, ostron och olika tillbehör. Smaskigt värre…

DSC_1893DSC_1892

Ett vin som hette Hunky Dory. Aldrig sett förut och ingen aning om det var gott eller inte för jag smakade inte men lite kul :)

DSC_1891

Moules frites…

DSC_1883

Första gången ever jag åt ostron

DSC_1880

Lite skeptisk kanske…

DSC_1881DSC_1879DSC_1878DSC_1871DSC_1874DSC_1875

Dessert som var sååå god.

DSC_1890

…och serverades i små syltburkar :)

DSC_1889

Meeeen…

…just nu ligger jag här och tycker inte det är så gott med skaldjur längre. Vaknade vid tvåtiden inatt och hade jätteont i magen och mådde illa. Så en halvtimme senare började jag spy och så har det fortsatt tills nu då det lugnat sig lite men jag mår gräsligt illa och har ont i magen. Hur sjutton ska det här gå. På hotellrum och om två timmar börjar kursen. Så just nu ligger jag här och kan inte ens tänka på skaldjur utan att må illa. Blä och fy…undrar just om nån mer av kursdeltagarna råkade ut för samma sak…? Alltså, två vändor magsjuka/matförgiftning på två veckor är inte riktigt vad man önskar sig

Så undrar vad av allt det här som gjort mig dålig?

DSC_1877

Phuuu…inte lätt att vara en klenis…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Ostron om de inte är 110% bra så kan det ge precis den biverkning du beskriver. USCH stackars dig det är så himla jobbigt att bli magsjuk.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Din stackare! Matförgiftning är gräsligt. Själv har jag ofta råkat ut för detta när jag ätit musslor flera gånger. Så det har jag helt enkelt slutat med. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Garanterat ostronen - usch vad jag tycker synd om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Stackars dig otur värre MEN säger som de ovan garanterat ostronen el musslorna de kan vara förädiska..DU har verkligen otur nu ..och så på kurs dessutom :( !!

    KRYA och hoppas det gett sig drick massor av cola så du får upp bldskr och får energi, du har väl inge resorb med dig ett tips isf för man vet aldrig what´s happening, har detalltid med i neccesären :)

    Ha en bra dag trots allt och

    KRYAKRAMAR i massor ♥
    /Tina

    SvaraRadera
  5. Hm inte trevligt alls....hoppas det ger med sig snart..
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Oj vad gott det ser ut! Men lika förrädiskt! Har man varit krasslig i magen tidigare så är man ju lite mer känslig för nya saker och skaldjur i sig är tufft för magen. Hoppas det bättrar på sig - fy tusan att ligga på rummet när man verkligen inte vill. KRAM!!!!

    SvaraRadera
  7. Usch vad tråkigt...
    Håll dig till läcker hummer. :)
    Kramar och hoppas du orkar med dagen

    SvaraRadera
  8. Men åh vad trist! var var ni och åt? jag blev rejält magsjuk av skaldjur en gång på en utlandssemester. hoppas det inte är så. kramkram och krya på dig! Nilla

    SvaraRadera
  9. Men usch, din stackare. Hoppas du mår bättre nu..
    Kram

    SvaraRadera
  10. Matförgifning är inga roliga saker. Blev det efter ett julbord en gång:( Säkert ostrona som du blev sjuk av......
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh fy då! Hoppas du mår bättre nu. Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar