VivanDivan

VivanDivan

måndag 26 november 2012

Strunta i disk och tvätt och sånt tjafs för en kväll!

Halloj bloggisar! Ikväll har jag och barnen varit riktigt busiga här hemma. Vi lagade mat men kände efter det att nä, idag orkar vi inte ta rätt på disken. Ni vet sådär som man kanske är när man bor själv och ingen annan bryr sig. Så gjorde jag ofta när jag bodde själv och var singel. Struntade i disken efter maten ibland för vem skulle bry sig förutom jag? Så ikväll valde vi bort hushållsarbete till förmån för legobygge på hallgolvet. Japp, vi hällde ut hela legolådan på mattan och så byggde vi för fulla muggar…

P1260075

Det är verkligen sååå himla avstressande att bygga lego tycker jag..

P1260076

…och de små älskar det också…

P1260077

“Kolla, mamma jag har byggt längre än dig”

P1260078

Japp, det har du Felix…

P1260074

Emilia har byggt en trädgård och en scen med ett litet café…ser ni det? Kolla också in tallriken med skeden. Där låg det kladdkaka med vispgrädde som vi mumsade medans. Nej, det är inte fredag och inte lördag heller men vi kör måndagsmys idag..

P1260073

Mamman fixar blommor

P1260072

Vi använde självutlösaren på kameran men det funkade ju det med :)

P1260079

Kolla vad långt, myyyycket längre än mig….

P1260071

“Kan du hjälpa mig att bygga en bil? Självklart, jag slipper ju diska…

P1260069

Ångrade lite sen att vi satt på en mönstrad matta. Inte lätt att få upp alla bitar sen men men…

P1260068

Så nu har jag ett berg med disk, en jättehög med tvätt och en orörd dammsugare som står framme men vad gör det. Jag har två sovande gosungar bredvid mig just nu och jag njuter av att ha haft mysmåndag. För det är man värd ibland…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar