VivanDivan

VivanDivan

lördag 27 april 2013

Att ha den bästa av vänner och “Att överlista Jante”

God morgon sötisar! Usch, igår somnade vi i soffan allihop och jag vaknade väl till vid halv tre-tiden men orkade verkligen inte bära upp barnen och själv gå och lägga mig i sängen så jag låg kvar. Hua, vad ont i ryggen man får efter en natt på soffan fotskavs med en liten femåring :) Men men, barnen tycker sånt där är ett äventyr så why not….

Nu måste jag bara skryta lite igen. Har ni nån sån där vän som ni alltid kan lita på? en vän som finns där “no matter what”? En vän som lyssnar, förstår och ställer upp i vått och torrt? En vän som du kanske inte umgås med varenda dag men som ändå vet i stort sett allt om dig?

En sån vän har jag. Och jag är så lycklig att just den personen finns i mitt liv. Ibland ryker vi ihop men det tror jag bara är bra. Rensa luften lite och jag vet att jag alltid kan vara ärlig och säga vad jag tycker och tänker och får detsamma tillbaka. Det är lyx det hörrni! Och när man får hem ett paket sådär bara och ser vem det är ifrån och innehållet verkligen betyder nåt…

DSC_0919

Den här boken har jag faktiskt önskat mig. Och ett tips till er kära bloggläsare också är att följa Tomas Gunnarsson som skrivit boken på Facebook. Sidan heter “Att överlista Jante” och där lägger han ut små dagliga tänkvärdheter, pepping och historier som får en att le och tänka efter. Här hittar ni den…

Och nu ska jag läsa boken också….Tack finaste vännen, du vet vem du är :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar