VivanDivan

VivanDivan

torsdag 2 maj 2013

Vita kavajer i alla prisklasser…

Hallå i vårsolen! Det känns nästan som söndag idag då jag varit hemma igår för det var 1a maj och idag med febrig liten kille som faktiskt är myyycket piggare nu. Måste varit något snabbt övergående som tur var. Jag satt faktiskt häromdagen och surfade runt lite för jag är så sugen på en vit kavaj. Har en massa kavajer i svart, grått, grönt mm och en lite tjockare jack-kavaj från Zara som jag köpte förra året och gillar mycket. Den ska plockas fram nu. Här kan ni se den på. Men nu vill jag ha en lite tunnare och mer “riktig” kavajmodell i vitaste vitt. Finns ju hur mycket fina som helst. Korta, långa, figursydda, loose fit mm, mm…här är ett urval fina som jag hittat i alla prisklasser

Först ut finfin från Hunky Dory som ju är mästare på kavajer. 2495 kr och finns bl a hos Tintinstyle

hunkyDory2495

G-star är grymma på kavajer också tycker jag. Precis som Hunky Dory med det där lilla extra. Nu har jag bara hittat en variant från G-star i vitt och den finns hos Zalando. 1349 kr

g-star-1395-zalando

Benetton har en snygg som jag också hittade hos Zalando. 699 kr

benetton-679-zalando

Mercy Jacket från Fornarina har jag i både marin och grön och nu finns den i vitt också. Mjukare och skönare får man leta efter. Denna finns hos Zalando och kostar 949 kr

fornarina-949-zalando

Miinto hittade jag ett helt gäng. Bl a den här fina lite annorlunda från Branting 1799kr

branting1799-miinto

Hos Miinto hittade jag också den här klassiska från Tiger of Sweden. 2800 kr

tigerofsweden-2800-miinto

Från Nelly Trend kan man klicka hem denna festliga lilla sak med bling för 499 kr.

NellyTrend499

Den här nedan från Cubus har jag faktiskt provat och den var jättetuff. 399 kr

cubus-399

H&M har en hel hög vita kavajer. Här är några i priser från 199 kr

hm199hm299hm399hm399_2hm399_3hm499hm699

Gina Tricot har förstås också ett gäng. Fastnade för dessa 299 kr respektive 399 kr

gina299gina399

Zara har föstås också några riktigt fina. 599 kr respektive 999 krzara599zara999 - Copy

Det här var nu bara ett axplock av alla olika varianter, modeller och prisklasser som finns just nu. Vita kavajer verkar vara hett och det känns som ett väldigt klassiskt plagg som håller i många år….

Så vad tycker ni? Hiss eller diss? Hittar ni nån ni gillar?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Tyckte det var snyggt med lite bling till det vita, och sedan ljusa jeans till det. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar