VivanDivan

VivanDivan

fredag 6 september 2013

H&M Home, varför finns det inte fler butiker?

God morgon vänner! Här är det sjukstuga deluxe just nu. Tre av fyra sjuka och bara mannen i huset som är på benen och iväg på jobbet. Vi andra snörvlar ikapp här och både jag och Emilia har feber. Usch, trist trist men man får försöka roa sig så gott det går. Har börjat spåna lite på julklappar och gick in på H&M home för att kika om de hade några fina påslakan till barnen. De skulle behöva ett varsitt till set då jag inte hinner med att tvätta (eller är för lat för att orka tvätta :)). Har skrivit om det förut och H&M har riktigt bra kvalitet på sina lakan och jättefina mönster som man blir glad av. Har sedan tidigare tre set till våra sängar och tjejerna har också varsitt set. Det slog mig då att jag tycker det är konstigt att H&M Home inte finns på så många ställen fysiskt. Inte ens i Västerås som är H&Ms “huvudstad”. Allra första H&M-butiken finns där men inte Home-avdelningen. Inte ens i nyöppnade shoppingcentret på Erikslund. Dåligt tycker jag och undrar varför det är så. De skulle ju sälja som smör då det är fina saker och bra priser. Ska nog maila och fråga hur de tänkte där…får skriva en update här sen om jag får något svar :)

Här är i a f lite fint som jag skulle kunna tänka mig klicka hem…

hmprodCA3UMPLT

Superfin vas som påminner om Day-vasen som är så populär men betydligt bättre pris…

untitled

Finns även i flera olika former. Denna tyckte jag var supersöt

hmprodCADKRIO8

Tuffa ljus med text (ej doftljus men fina)

hmprodCA4C8RF9

Älskar fjärilar och påslakanet ovan har jag. Skulle vilja ha den fina dragonfly-kudden också. Sååå finfjäril

Fler kuddar i en av mina favoritfärger turkos som jag redan idag har i vardagsrummet som accent-färg

hmprodCAGUVE9Q

Ljuslyktor i metall (påminner också om Days lyktor) Finns i guld, silver och svart. Svarta har jag redan och tror jag ska slå till på både guld och silver. Ger så vackert sken och kostar nästan ingenting.

hmprodCAKEWL4C

Tallrikar med underbara mönster och former har kommit in.

hmprodCAPFI98I

Kuddarna nedan är ju sååå fina. Finns även stolsdynor i samma mönster såg jag. Blir lite sugen på blått i köket faktiskt

kuddfodral1kuddfodral2kuddfodral3

Förvaringskorg som skulle vara perfekt här för barnens leksaker. De har en tendens att släpa ner leksaker till vardagsrummet och en varsin sån här korg vore ju perfekt att ha det i så kan de få ha lite saker nere

storage

Sååå fint också i hyllor som nedan

hmprodCAQRZ2XF

Finns en uppsjö av kuddar mm med djurmotiv. Tycker det är jättefint att slänga in en kudde bland de mer neutrala kuddarna man har med just ett gulligt djur. Och skulle ju även passa perfekt i barnens rum…

rådjur

Och så var det det där med påslakan. Hittade ett varsitt set till de små som jag tror skulle passa dem perfekt

påslakan

Elin…

kanin

Emilia…

trex

…och Felix

Nu ska jag bädda ner mig med mina små sjuklingar och titta på någon bra film tror jag

Puss & Kram
/Vivvi

1 kommentar:

  1. HM Home har så mycket fint....synd det finns i princip bara online.
    Köpte en del när jag var i Helsingfors......alltid kul när man kan se sakerna live.
    Ljuslyktorna har jag i guld....jättefina.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar