VivanDivan

VivanDivan

måndag 18 november 2013

Att bli stolt så man spricker en gång till….

Hallojsan skojsan! Nu är jag ju en sån där jobbig förälder som skryter om mina barn igen men jag tycker liksom att jag har rätt till det. För det har man väl? Sina barn är ju det mest underbara man har och jag är stolt över mina varenda dag. Och ibland lite sådär jätteextra. Som när man varit på utvecklingssamtal t ex. Förrförra veckan var det Felix och i torsdags Emilia. Första utvecklingssamtalet “på riktigt” i skolan och Emilia fick visa vad hon höll på med i sina skolböcker och vi pratade om hennes utveckling och hur hon trivdes. På alla punkter gick det jättebra. Hon är på god väg att läsa, hon är duktig med matten och hon är aktiv på lektionerna. Hon är väldigt entusiastisk och trivs utmärkt med sina kamrater och i skolan och är en frisk fläkt som alltid är glad enligt fröken. Hon hänger med i alla mål som en förstagluttare ska göra första terminen och ni anar inte vad förvånade vi blev när vi såg allt hon gjort och hur duktigt hon kämpat på bara dessa få månader. Och oj vad man inser att man missar mycket av sina barns liv då hon ju inte alls berättar allt om vad hon gör i skolan utan det blev en sån där jättehärlig upplevelse att se vad ens barn åstadkommit. Min underbara goa lilla tjej som snart avverkat sin allra första skoltermin. Pluttan vad jag älskar dig!!!!

DSC_0568_2

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar