VivanDivan

VivanDivan

tisdag 5 november 2013

Så lite egentligen med en middag men som värmer så mycket

God morgon vänner! Här är det krassligt må ni tro. Har haft hög feber inatt och mår inte alls bra. Ont i huvudet och kroppen och halsen. Var upp och duschade och tog en tablett men insåg snabbt att det bara var å krypa ner i sängen igen. Gaaaah, har inte tid att vara sjuk just nu….eller har man egentligen någonsin det? Men men, nu är det så så jag ligger här i min varma säng med en spinnande katt som sällskap och fortfarande barnkanalen påslagen efter att barnen åkt. Orkar inte sträcka mig efter fjärrkontrollen som hamnat på golvet på andra sidan. Så nu är det nåt tecknat skräp här på TVn…aja…

Vet ni, familjen är ju ändå större än allt. Var hemma hos mamma och pappa i söndags på lite söndagsmiddag. Har inte träffat dem så mycket senaste tiden då det hela tiden är fullt upp och jag insåg hur mycket jag saknat dem. Mamma hade verkligen ansträngt sig och gjort trerätters middag. Hon hade köpt glutenfria produkter för min skull och läst på recept och ja, ni förstår…sånt som betyder så himla mycket. Gudars vad jag älskar mina föräldrar alltså. De är verkligen bäst i hela världen…

DSC_0806

Världens godaste svampsoppa till förrätt…

DSC_0807

…Slottstek till varmrätt…

DSC_0812

…och äppelpaj till efterrätt. Verkligen underbart gott och så passande höstmat tycker ni inte?

DSC_0808

Vackra trädgårdsblommor på bordet

DSC_0809

Massa tända ljus

DSC_0811

Vackert porslin och glas. Så mycket kärlek och värme bakom den middagen och den uppskattades massor…

Nu ska jag krypa tillbaka i sängen igen men återkommer om jag orkar med bilder på vad jag hade på mig i lördags till slut samt bilder på världens snyggaste jacka som jag lånade hem i helgen för att prova. Blev lite kär faktiskt men som sagt, det får ni se senare :)

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar