VivanDivan

VivanDivan

lördag 16 november 2013

Svarta blusar är aldrig fel

God morgon mina vänner! Här är jag ensam uppe i ottan och har lagt mig nere i mitt lilla mysiga “TV-rum” med datorn i knät, en massa tända ljus och det är alldeles tyst i huset. Sååå skönt men snart är det nog full rulle för vi har båda mina systrar här på besök med sambo och systerdottern. Jättemysig kväll igår kväll verkligen och vi lyckades verkligen med middagen jag och T. Förrätt med tre små rätter och slottsstek till varmrätt. Efterrätten blev enkel Rocky Road glass med grädde och rostad mandel. Muuuuums. Återkommer med lite bilder senare men nu tänkte jag skriva lite om svarta blusar. Alltså en svart blus funkar ju alltid tycker jag. Har ett par stycken själv och de används flitigt. Senaste tillskottet är från Hunky Dory och den har jag redan använt tre gånger. Gillar när en blus liksom har något lite extra som lite bling eller speciellt snitt. Hittade lite finingar när jag surfade in på Nelly som jag tänkte bjuda på.

De första två är från Denim Supply Ralph Lauren och G-star. 1295 resp 949 kr

denim&Supply 1295gstar 949

Sen har vi en fin från Notion 1.3 för 399 kr med jättesnygg rygg dessutom. Odd Molly har ett par fina varianter i sin kollektion och den nedan gillar jag skarpt. 1995 kr

Notion 1.3 399oddmolly-1995

Only har denna fina med spets för 279 kr och jag gillar verkligen flaxärmarna på nedan från River Island för 249 kr

only 279riverIsland 249

Lite enklare men spetsen och det lite genomskinliga kommer på nedan två från Rut&Circle. 199 resp 299 kr

Rut&Circle 199Rut&Circle 299

Söt liten krage på nästa från Saint Tropez 499 kr. Den fina silkesblusen med fjädrar och bling från Valerie är en annan favorit i min garderob. 949 kr

SaintTropez-499Valerie-949

Och så har vi då HunkyDory. Den första nedan har jag ju och det var den jag pratade om. Sååå fin. 1499 kr. Sen den lilla spetssaken är väl jättefin också tycker jag. 1299 kr

hunkydory-1499hunkydory-1299

Jaha, det var veckans inspirationsbilder med svarta blusar. Alla kan ni som sagt klicka hem från Nelly. You like?

Puss & kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Jättemånga fina toppar! Tack för tipsen! :) Jag gillar nog Odd mollys topp mest, men inte priset… Ha en bra dag! /Erika

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar