VivanDivan

VivanDivan

torsdag 21 november 2013

Vinterstövlar till två små kräsna - check

God morgon bloggisar! Imorse vaknade jag verkligen klockan 03:00 helt av mig själv. Och var hur pigg som helst dessutom. Så jag misstänker att jag kommer vara lite trött ikväll istället då jag dessutom inte somnade förrän halv tolv igår kväll. Har verkligen fastnat i mina serier och just nu är det Supernatural som gäller. Säsong 2 är jag inne på nu och den är jättebra. Kan verkligen rekommendera den om man gillar det övernaturliga. :-)

Igår var vi ju som jag skrev i Västerås för att handla vinterstövlar till de små samt julmingel på Tullhuset. Vi var verkligen sena iår med stövlarna och det har nog varit lite dels för att barnen börjar bli lite kräsna och vi har inte haft tid att åka och titta allihop och dels för att jag inte riktigt vetat vilka jag ska satsa på. När de var riktigt små körde vi Ecco och Kavat. Sen hittade vi Vincents stövlar som var såååå grymt bra och höll både värmen och fötterna torra. Men sen förra året stängde Vincent i Västerås och jag tyckte det var lite svårt att beställa dem online så då kikade vi på annat och hittade Timberland som också var grymma förra vintern. Perfekta då det var mer stövlar än kängor och de kunde väldigt lätt kliva i och ur dem. Båda barnen gillade dem också men tyvärr har jag inte hittat dem iår så då var det bara att börja om. Spanade då in Sorel som jag hört mycket gott om men dessa föll inte de små i smaken. Viking har vi provat varje år nästan men mina barn har ganska smala fötter och Viking är ju rätt breda och känns klumpiga tycker jag. Så nu var vi in på två olika butiker igår och provade hejvillt och båda barnen hittade sina favoriter som även mamman var nöjd med.

Felix valde ett par klassiska kängor från Ecco med GoreTex och Emilia en mer stövelliknande variant som jag aldrig hört talas om men på skoaffären (Ryns skor i Västerås) intygade de att det var en bra sko som höll mot både väta och skulle vara varm. Powerboots hette den och var i samma prisklass som de flesta stövlar. Båda paren kostade 800 kr och det är nog vad man får räkna med idag om man ska ha bra skor till sina små älsklingar.

DSC_0151DSC_0153DSC_0156DSC_0157DSC_0158DSC_0159DSC_0160

Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Det blir väl dyrt att köpa nya stövlar varje år ? Jag har haft tur där yngsta dottern har kunnat ärva av den äldsta hela tiden då vinterkängorna aldrig blivit utslitna på en vinter. Men det fungerar kanske inte för dig som har en av varje, sonen vill nog inte ha
    flickstövlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blir det dyrt! När de var mindre kunde Felix ärva ibland men dels är det ju bara ett och ett halvt år mellan dem så hennes utväxta har inte passat honom en hel vinter och idag har de faktiskt exakt lika stora fötter och är nästan lika långa så ärva fick vi sluta med för flera år sen tyvärr.

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar