VivanDivan

VivanDivan

söndag 26 januari 2014

Ledsen, arg och irriterad men fick lite boozt i helgen ändå…

Halloj vänner! Igår var det helt bloggtorrt här. På morgonen fick jag ingen kontakt med Blogger och kunde inte blogga och sen hade jag helt enkelt inte tid. Skulle ha finaste tjejerna här på kvällen och det var fullt ös hela dagen med städning och fix. Blev till slut en underbar kväll med underbara vänner. Ni vet en sån där boozt som man behöver ibland i den tuffa vardagen. Och igår alldeles särskilt för jag var verkligen inte alls glad och uppåt efter fredagen. Var ju iväg på kurs och på eftermiddagen skulle jag skriva certifieringsprov som jag nu pluggat till i flera veckor. Och när det gäller tentor är jag en person som verkligen blir apnervös. Är verkligen ett nervvrak dagarna innan och det är jättejobbigt. But it had to be done så jag bet ihop och satte igång. Närmare två och en halv timme senare kände jag mig ändå nöjd med min prestation och hade en sån där 100%-ig känsla av att det här gick vägen. 90% av frågorna hade jag helkoll på och resten kunde jag slå upp då det var ett sk open book där man fick ha kurslitteraturen, google eller vad man ville till hjälp. Så jag kände mig nöjd och glad och hade redan börjat få fredagsfeeling och avslappnad känsla i kroppen. Trycker på “Submit”-knappen (det var ett onlinetest) och förväntar mig att det ska flasha tillbaka en procentsiffra över hur många rätt jag hade. Meeeen, något går vansinnigt fel och mitt test försvinner. Jag blir utloggad och allt jag jobbat med på eftermiddagen var bara puts väck. Går förstås fram till kursledaren och det blir ett himla hallå. De ringer sitt support-team i USA och jag blir tillsagd att testa logga in igen. Men då dyker ett nytt test upp med nya slumpmässigt utvalda frågor upp och då det hinner gå ytterligare en timme medan de roddar har jag ju ingen möjlighet att göra om det. Ni förstår känslan kanske. Den där lyckokänslan förvandlas till en stoooor klump i magen. Värre än om man skulle kuggat för nu slipper jag ju inte nervositeten i a f då jag måste göra om testet. För det måste jag för det var verkligen helt puts väck. Tårarna bränner innanför ögonlocken och jag får nästan svårt att andas. Och min prestationsångest jag alltid kämpat med slår till igen och det enda jag tänker är att AAAALLA tror att jag kuggat testet och tycket att jag är värdelös. Jag var den enda kvinnliga deltagaren och det förstärker ytterligare den där värdelöskänslan när de manliga deltagarna kommer ut en efter en med ett smil på läpparna att de klarat det (eller också hade de bra pokerface, vad vet jag) men usch vad dåligt jag mådde. Och det spelade inte ett dugg roll att de lovade att jag kostnadsfritt skulle få göra om testet hur många gånger jag ville (kostar annars 300$ att göra om) för nu måste jag ju försöka hitta en lugn stund i två timmar hemifrån och göra testet och det är ju inte lätt när familjen är hemma, jag måste ju plugga lite till känner jag och dessutom var ju fredagseftermiddagen helt bortkastad kändes det som och jag kunde ju lika gärna jobbat.

Nääää fy vad ledsen jag var och oj vad jag behövde mina tjejer på lördagen. Tror aldrig så mycket så tack för att ni kom vänner, precis vad jag behövde….

DSC_0608DSC_0609DSC_0575DSC_0576DSC_0577DSC_0578DSC_0580DSC_0581DSC_0582DSC_0584DSC_0585DSC_0586DSC_0587DSC_0588

Massa gott att mumsa på. Vi hade lite knytis så alla hade med sig något litet och det var såååå mycket gott att hälften hade varit nog. Och så godaste Proseccon flödade och dagens “Diva” Får spegla kvällen :) Mubbel, mys och härliga tjejer. (frågade inte om jag fick lägga ut några bilder på dem så därför får ni bara se lilla moi)

DSC_0602

Idag känns det i a f bättre och nån dag i veckan ska jag ge mig på den förbannade tentan igen för certifierad det SKA jag bli…

Puss & Kram
/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Så härligt....du ser ut som en riktig liten prinsessa i matkoma. En snygg sådan. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Tur du hade en trevlig kväll med tanke på "dataeländet".....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Fan vad surt! Hoppas du får till det ändå. Kram

    SvaraRadera
  4. Å nej vilken mardröm Vivvi! Förstår all din nervositet, jag skulle verkligen vara likadan... Och detta med testet får ju bara inte hända!! Men du, bort med alla de där andra neggotankarna om vad andra tycker och tänker och de var säkert lika nervösa. Tokiga saker händer ju, det är inte ditt fel, gå stärkt ur det och tänk att du lär dig mer av det :) Stor kram Vivvi, du är ruskans duktig tycker jag! kram Milla

    SvaraRadera
  5. Men usch vilken fredag. Tur du fick en härlig kväll med tjejerna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Din stackare! Hur kan man ha sådan fruktansvärd otur? Tur ändå att dina tjejer kom och tröstade dig och såg till att helgen ändå blev lyckad. Kram och STORT lycka till vid nästa provtillfälle.

    SvaraRadera
  7. Lycka till nästa gång, skam den som ger sig :-)
    Och du, tavlan som skymtar fram bakom kristallkronan på en av bilderna, jag är så nyfiken på den. Har du lust att visa
    hela ? Jag undrar nämligen om det är den konstnär jag tror det är, som bor utanför din lilla stad ?
    Kram
    C

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar