VivanDivan

VivanDivan

söndag 1 juni 2014

Poolspel och kalas…ett pyssel blir det

God morgon i ottan! Här vaknade jag tidigt för jag och de små har sovit nere i sofforna inatt. Vi låg och tittade på Gladiatoerrna medans T låg uppe och tittade på nån sport. Barnen somnade och jag fortsatte titta på TV långt in på nattkröken och sen somnade jag också. Vaknade vid tretiden igen men då kändes det inte som en bra idé att börja bära upp småttingar och krypa ner i riktiga sängen så jag låg kvar. Lite trångt att sova skavfötters med en sexåring men men ibland är det lite mysigt att göra sådär tvärtom :)

Idag har Felix sitt andra poolspel. Tre matcher och gissa om han var laddad igår. Alltså den pojken lever för sin boll just nu. Fotboll är det absolut roligaste han vet och han går och sparkar på den där fotbollen precis hela tiden. Inomhus har han en liten teknikboll han lattjar med så ja det är precis hela tiden.

Förra gången var Emilia med killarna och spelade då det var lite ont om folk men denna gång har hon valt att gå på en liten väns kalas istället. Dock blir det lite knöligt för kalaset är precis mitt i poolspelet. Vi kommer nog få ta två bilar och så åker jag iväg med henne efter halva första matchen. Så egentligen är det totalt onödigt att hon och jag följer med men vet ju att Felix vill att jag ska titta och det vill ju jag också förstås så jag vet inte hur vi ska lösa det här…

Här är i a f lite bilder från förra omgången i väntan på match…Då var det betydligt varmare och strålande sol. Idag är det lite disigt och småkyligt men nog egentligen bättre spelväder då det blev väldigt varmt för småttingarna förra gången…

DSC_0286DSC_0285DSC_0288DSC_0289DSC_0290DSC_0291DSC_0292DSC_0294DSC_0295

Idag blir det inte lika härligt att ligga på en filt i solen mellan matcherna men det är väl mer normalt den här tiden på året :)

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Hoppas fotbollen gick bra. Jättesnygg "stråväska" med bruna handtag bakom F. Är det din ? Får jag i så fall fråga var du har köpt den.
    Kram C

    PS. Du kanske ska uppdatera din profil, barnen har ju blivit några år äldre :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar